Rakyat Sarawak : Undi Pakatan Rakyat

Rakyat Sarawak : Undi Pakatan Rakyat

Thursday, May 14, 2009

Gerakan Di Bidas Cadang Bubar DUN Perak

Berita Terkini:

Inilah sikap UMNO yang tidak menghormati pandangan Pengerusi Gerakan Pulau Pinang Datuk Dr Teng Hock Nan.

Gerakan Pulau Pinang hari ini telah dibidas oleh UMNO kerana mencadangkan agar Dewan Undangan Negeri Perak dibubarkan. Mereka berkata kenyataan Gerakan Pulau Pinang itu dianggap boleh menimbulkan pergeseran dalam Barisan Nasional.

Mengikut kata DS Raja Ahmad ADUN Kubu Gajah,"Sepatutnya, dalam keadaan ini, Dr Teng memberi perangsang dan menyokong kita, apakah Teng tidak tahu BN mempunyai suara majoriti di Perak. Adakah dia tidak tahu krisis yang berlaku ini berpunca dari Pakatan Rakyat yang enggan menerima hakikat yang mereka telah hilang suara majoriti," katanya.

Mungkin ini jawab Dr. Teng terhadap soalan bodoh oleh DS Raja Ahmad, "Bukankah UMNO yang bodoh pergi rampas kuasa DS Nizar hari tu... Najib, Zambry dan kuncu-kuncu UMNOlah yang menjahanamkan Negeri Perak... dan sekarang ni Perak adalah satu-satunya negeri di Malaysia yang mempunyai Menteri Besar Haram iaitu Dr Zambry yang telah menjadikan DUN sebagai gelanggang Sarkas..."
Semalam Teng berkata langkah membubarkan DUN akan membolehkan rakyat Perak memutuskan parti mana yang sepatutnya mentadbir negeri itu.

Manakala Ketua Penerangan Umno , Ahmad Maslan, pula berkata rakyat Perak perlu diberi penjelasan bahawa BN berhak memerintah negeri itu kerana mempunyai majoriti dalam Dewan Undangan Negeri.

Beliau yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, berkata beliau akan menjelaskan setiap isu berkaitan kemelut politik Perak dalam rangka lawatannya ke negeri-negeri dalam masa terdekat.

Tak payahlah En Ahmad nak jelaskan kepada rakyat, semua rakyat di Negeri Perak dah tahu hanya Najib dan Zambry yang tidak mahu DUN Perak Dibubarkan..sebab Umno akan kalah teruk!!


0 comments: