Rakyat Sarawak : Undi Pakatan Rakyat

Rakyat Sarawak : Undi Pakatan Rakyat

Thursday, May 21, 2009

Nizar Vs Zambry, Mahkamah Rayuan Sedang Bersidang

Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan isteri, kini berada di Mahkamah Rayuan Putrajaya, bagi mendengar perbicaraan berhubung status beliau selaku Mneteri Besar yang sah yang telah pun diputuskan oleh Mahkamah Tinggi 11 Mei 2009.

Malangnya keputusan mahkamah tinggi itu telah ditangguhkan oleh Hakim Mahkamah Rayuan Dato' Ramly Ali dengan membenarkan permohonan penangguhan pelaksanaan pengisytiharan yang telah dikemukan oleh Menteri Besar Haram Dato' Dr Zambry Abdul Kadir.

Isnin baru-baru ini peguam DS Mohammad Nizar telah menghantar surat melalui faks ke pejabat Timbalan Pendaftar Mahkamah Rayuan bagi memohon panel lima hakim untuk mendengar kes ini.

Kelihatan puluhan wartawan luar dan dalam negara memenuhi kawasan sekitar kamar Mahkamah Rayuan sejak awal pagi tadi untuk mengikuti perkembangan terkini isu Menteri Besar Perak.

Jam 9.00 pagi tadi, Peguam Sulaiman Abdullah dan Hanipa Maidin yang mewakili Nizar memasuki kamar mahkamah dengan diikuti pula oleh Peguam Umno Dato' Hafarizam. Turut hadir, Peguam Negara Tan Sri Ghani Patail dan peguam Tun Majid.

harakahdaily

0 comments: