Rakyat Sarawak : Undi Pakatan Rakyat

Rakyat Sarawak : Undi Pakatan Rakyat

Tuesday, May 26, 2009

Terkini: Ramai ADUN Perak Ditahan Polis ketika ini!!!


Baru!!! Gempar!!!Polis BN terus menahan ADUN Perak ketika ini..8 ADUN Pakatan Rakyat Perak ditahan polis....

terkini ADUN Teja, YB. Chan Lih Kang, ADUN Menglembu,YB Lim Phek Her, ADUN Jalon, YB.Leong Mee Ming, ADUN Pasir Pinji, YB.Thomas SU dan ADUN Simpang Pulai, YB.Chang MIng dan sekurang-kurangnya 3 orang awam lain baru sahaja ditangkap polis sebentar tadi.

sebentar tadi 3 DUN telah ditangkap polis sewaktu pelancaran Program Puasa Sunat dan Mogok Lapar dilancarkan. Mereka adalah Speaker DUN Perak Pakatan Rakyat, V.Sivakumar, Ahli Parlimen, Ipoh Barat, YB.Kulasegaran dan ADUN Malim Nawar, YB.Khesvinder Singh. Mereka sekarang dibawa ke trak Polis dan belum lagi dibawa ke mana-mana balai polis.

Suasana yang agak tegang di hadapan Wisma DAP ketika ini bilamana polis cuba memberi amaran supaya semua bersurai dengan alasan tidak ada permit.

Beberapa orang Pimpinan DAP termasuk Dato'Ngeh cuba berbincang dengan pihak polis.

dari maklumat YB Idham Lim , didapati dari beberapa maklumat yang diperolehnya, mereka yang ditangkap antaranya ahli yang berhormat ada yang dalam perjalanan ke kereta masing-masing dan sedang bersiap untuk ke mahkamah Tinggi kerana Pakatan Rakyat ingin mengfailkan kes Ketua kampung dipecat yang pada awalnya direncanakan pada jam 11.00 pagi.


Pasukan Polis sedang menunggu untuk membuat tangkapan terhadap ADUN Pakatan Rakyat Perak sewaktu melancarkan program Puasa Sunat dan Mogok Lapar





dari: CinaIslam(idhamlim.blogspot.com)


Tahniah geng...kita berjaya tangkap ADUN PR ni...
Pasti najib naikkan pangkat kita semua....

Gambar ini di ambil setelah ADUN PR di tangkap Polis FRU(malaysianinsider)

0 comments: