Rakyat Sarawak : Undi Pakatan Rakyat

Rakyat Sarawak : Undi Pakatan Rakyat

Tuesday, October 21, 2008

Pak Lah Angkuh Masih Kekalkan ISA - Lim Guan Eng



Pak Lah Badawi masih angkuh dan sombong apabila menganggap Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) masih relevan dan tidak perlu dikaji semula.

Kata Ketua Menteri Pulau Pinang,merangkap Setiausaha DAP Saudara Lim Guan Eng dalam kenyataanya pada Harakahdaily semalam, beliau meyifatkan kenyataan Pak Lah itu sebenarnya tidak relevan ekoran penolakan rakyat terhadap akta zalim itu.

"Rakyat sudah matang dan tahu ISA tidak layak diguna pakai lagi dalam keadaaan negara jauh lebih aman daripada dulu di era komunis. Mana boleh kurung orang tanpa bicara kerana mereka tiada hak untuk membela diri," ujarnya.

Pak Lah yang dikenali seorang pemimpin yang menegakkan hak asasi manusia di kalangan negara Islam tidak wajar mempertahankan ISA sebaliknya akur dengan kehendak rakyat dan pembangkang.

Disyaki Umno dan Barisan Nasional (BN) telah mempergunakan ISA untuk kepentingan politik kerana terlalu ramai rakyat telah muak dengan ketrampilan Umno yang asyik menyelewengan dan salahguna kuasa dalam pemerintahan.

Semua itu jelas Saudara Lim, terpaksa dilakukan demi menyelamatkan parti yang hampir musnah.

"Kerana hendak menunjukan kerakusan Abdullah kena tunjukan hasratnya sedangkan pada hakikatnya rakyat sangat malu pada negara luar yang tiada akta sezalim ISA," kata beliau.



http://www.lailagmi.blogspot.com/

0 comments: