Rakyat Sarawak : Undi Pakatan Rakyat

Rakyat Sarawak : Undi Pakatan Rakyat

Tuesday, September 2, 2008

Ramadhan peluang tambah pendapatan? -Pak Lah

Inilah Islam Hadhari ciptaan Pak Lah /BN/UMNO...

Pak Lah kata Bulan Ramadhan, bulan untuk kita tambah pendapatan...

Saya perbetulkan..

sebenarnya Pak Lah.., bulan Ramadhan adalah bulan untuk kita semua umat Islam menambah pendapatan AKHIRAT...


Untuk renungan...
Cuba perhatikan... terdapat segelintir peniaga-peniaga kita di pasar Ramadhan ... mereka sering kali mengabaikan hukum yang wajib selain dari Berpuasa.... solat Asar dan Mahgrib kadang-kadang terbabas kerana terlalu menggaut keuntungan duniawi...


Marilah kita semua fahami maksud sebenar berpuasa di bulan Ramadhan....

Selamat berpuasa....




[bernama]Ramadan peluang tambah pendapatan :: PM

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berharap peluang berniaga pada bulan Ramadan akan dapat membantu masyarakat meningkatkan pendapatan mereka.

“Ini satu peluang untuk menambah pendapatan pada bulan Ramadan dan untuk tujuan perbelanjaan Hari Raya," katanya kepada pemberita selepas membeli juadah berbuka puasa hari pertama sambutan Ramadan di Bazar Ramadan Jalan Raja Alang di Kampung Baru di sini, semalam.

Perdana Menteri yang berpakaian batik tiba di bazar tersebut bersama isteri Datin Seri Jeanne Abdullah pada pukul 5.15 petang dan menghabiskan hampir 50 minit mengunjungi gerai-gerai dan membeli pelbagai juadah seperti popiah, rendang tok dan kepak BBQ untuk berbuka puasa.

Mereka berdua juga sempat berbual dengan peniaga serta orang ramai di situ.

Abdullah berkata berniaga pada bulan Ramadan bukan sahaja dijalankan oleh peniaga tetap tetapi ia juga menarik minat peniaga sambilan yang cuma berniaga pada bulan tersebut.

Abdullah berkata beliau juga berpuas hati melihat suasana yang rancak di bazar tersebut.

“Saya rasa seronok datang ke sini melihat mereka telah dapat menjual barang-barang mereka dan ada mendapat sambutan dan ada pelanggan.

“Mudah-mudahan (perniagaan) mereka berkembang maju," katanya.

Terdapat hampir 80 gerai yang menjual pelbagai makanan tradisional Melayu di bazar tersebut yang juga merupakan antara bazar yang paling popular di ibu kota.- BERNAMA

0 comments: